Stackars Totte...

...han har varit hos tandläkar´n! Nu tror ni kanske att jag är ironisk...men det är jag faktiskt inte - den här gången tycker jag riktigt synd om honom ♥
Imorse när vi som vanligt sa - ha en bra dag...så la Totte till att han skulle till tandläkar´n direkt på morgonen. Han sa det bara så där i förbifarten så jag tänkte att han bara skulle på en vanlig kontroll.
Vid 9.30 skickade jag iväg ett litet sms till honom -  Gick det bra?
Efter en liten stund fick jag tfnsamtal...han hade för mycket att berätta...det skulle ta för lång tid att smsá...
Han skulle laga en visdomstand...tandläkar´n erbjöd att ta bort den, det skulle vara lika bra, ta lika lång tid o sen skulle Totte inte ha några mer bekymmer med den! Halleluja
Big misstake...
Det hela tog 2 timmar (de fick skicka hem folk som satt i väntrummet o väntade på sina tider). En del av roten gick in under tanden brevid vilket gjorde det hela mycket krångligare.
Tandläkar´n hade visst varit rejält stressad i slutet...vilken start på dagen han fick! (Var nog inte värre än Tottes)

Så äntligen efter 2 timmars gapande o en rejält bedövad mun är de klar med Totte (några stygn har han också).
Totte går till luckan för att boka en ny tid...hon  bakom luckan tittar konstigt på honom men han funderar inte så mycke på det utan går en trappa ner o passar på att fråga hon i "vårdcentral"luckan om en tid som vi har för Sara (hon ska ta bort stygn...hon har tagit bort ett födelsemärke)...
Hon tittar ännu mer konstigt på honom o ber honom om hans personuppgifter innan hon säger ngt om Sara!!

När Totte så kommer ut till bilen tittar han i backspegeln o blir själv förskräckt...
Han har blodstänk fulla ansiktet o är blodig på halsen... 

...jag förstår att han inte skrev ner det i ett sms...

STACKARS TOTTE  ♥


Kommentarer
Postat av: maja

Jag tycker att Totte skall vara rätt nöld med bara en konstig blick från receptionstanten. fatta att hon lätt kunnat trycka på larm eller göra en konstig kommentar i han journal!!! Hn kommer nog alltid att kasta en xtra blick i spegeln hädanefter.



maja

2009-04-19 @ 13:46:18
URL: http://majjjjas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0