Fredag

Oj hur fort gick inte den här veckan och äntligen är veckans bästa dag här. Jag kan inte säga att jag ofta gör ngt speciellt på fredagarna (kvällarna), men det är också precis så jag vill ha det!
Idag var faktiskt jag och sonen på stan och shoppade. Det blev en jacka till honom och sedan var han nöjd....jag försökte med tröjor mössor osv. men nej - Jag har redan  - jag behöver inget mer!!
Detta skulle aldrig ske med min dotter kan jag ju säga. Det känns som jag går o slänger saker efter honom som han bara skakar av sej. Är han normal..som hela tiden är nöjd med det han redan har...
Hemska tanke - det kanske är han som är normal och vi andra ....allt för sugna på att hela tiden ha NYTT O NYTT.
Hur som helst fick sonen välja matställe och tro inte att han väljer ngt flådigt som Skellefteå har att erbjuda!! Nej, nej han väljer  Subways. Men jag måste säga att det var riktigt gott : ) Vi kanske får boka "middag" där med 40 års gänget.... Det kanske blev extra gott för att det var mysigt att sitta där på höga barstolar och rå om honom.

När vi kom hem var det dags att ladda för kvällens idol. När det blev Kevins tur att sjunga skruvade jag upp ljudet och njöt...men vad händer!! Jo min käre dotter kommer in och börjar knacka med puderborsten mot puderburken. Hon ska väll få lagom mycke puder på borsten....men det är inte tid för det nu!!! - Snälla kan du sluta säger jag och höjer TV-ljudet lite till. Tror ni hon slutar..tvärtom...hon ser det helt plötsligt som en utmaning att förstöra hela upplevelsen för mej.
Det slutar med att hon tycker att jag allvarligt borde kolla upp om jag har ngn bokstavskombination!!!???

...Tur att hon skulle på grottan så att vi fick pausa en stund...

Jag medicinerade mej senare på kvällen med ett gott glas Lindemans Bin 40 (det rekommenderas). Mumma
 Det kanske finns ngn annan där ute som har ngt att rekommendera?
Nu är dottern tillbaka och allt är frid och fröjd. Det är tur att vi har ganska lika temprament....vi blir arg fort och skriker och stampar, sedan är det fort över. (Oftast iallafall)

Det är spännande med tonåringar i huset....mycke hormoner i gungning!  Vi kanske har en i huset som är på väg in i klimakteriet också....HÅLL UT TOTTE  ; )

FÅNGA DAGEN                                                    // Kram Anette

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0